Sidor

16 november 2010

Styrka-på-bilder för ljus, almanackra och nya urfina smycken från GEMINI


Hej på Er!


Julkort/julbild eller kylskåpsmagnet


Passar på att göra ett blogginlägg som "as ursual" innehåller mest bilder + en fräckis såklart....

Jag brukar få frågan var jag hittar alla historier och kan berätta att jag har många som förser mig med "gobitar" via mail. Så det är bara att välja och vraka...


Har fått hem massor av så fina smycken från Gemini nu, ska på några julmarknader så jag har laddat upp lite för det. Smyckena är så fina och prisvärda och bäst av allt är att de är nickelfria....
Kan tilläggas att det är jättebra kvalitét också. Inget av de smycken jag själv bär har förändras, dvs de blir inte mörka och ärgade. Ett stort plus eller hur?


Det har ju också blivit poppis med "stryka-på-bilder" för LJUS  eller Transfer som de också kallas...
JÄTTEFINT blir det att dekorera ett blockljus med....

Armbandet med text på bilden nedan har jag nu fått hem igen...
Kanonfint - "Mother" - text... töjbart så det passar alla..


Har använt adventstexter och gamla fina jultexter som motiv...
Fint att dekorera ljusen med... blir lite extra...

Har också gjort magneter med julmotiv. Stort som ett julkort och det blir "lite snuttigt" pynt på kylskåpet... :o)































 Ljuvlig ring med stjärna som berlock....



Ursöt ring med liten sten och fin text Your - My Love - har några i storlek 18 (passar de flesta på nåt av fingrarna)

Ringen nedan är dubbel också den med kärlekstext...
Superkvalité på dessa vackra ringar...

Almanackan i Vintage stil har jag gjort klar för Januari månad...
Riktigt gammeldags ser den ut....
Alla månader kommer framöver.....

Ha en fin vecka alla och tack för fina kommentarer, meddelanden och mail.... gör mig jätteglad...

Åsså historien....

Året är 2032

En läkare har uppfunnit en maskin som kan överföra smärtorna under en förlossning till barnets far via en satellit i luften.

Ett äkta par vill ta chansen att prova maskinen. När det är dags åker de gemensamt in till BB. Då födseln sätter igång blir maskinen inställd på att föra över 25% av smärtorna men mannen märker ingenting överhuvudtaget.
Läkaren tycker att det verkar märkligt och höjer inställningen till 50%. Mannen märker fortfarande ingenting, men kvinnan mår märkbart bättre.

Eftersom det går så bra, överför man 100% av smärtorna till mannen, som fortfarande inte känner något. Förlossningen fortgår utan att kvinnan har några som helst smärtor och ett välskapt barn föds.
 
 
Då mannen kommer hem från BB får han en chock. Brevbäraren ligger död i trapphuset........
Kramar på er allihop :o)
See you!


5 kommentarer:

  1. Jisses vilken massa smycken och rosor... Så fin header och bakgrund du har. Jag har tänkt att byta nu till advent. Hihi ja det är ju en fördel att koppla apparaten till rätt man..så kan det gå. Fast en sån apparat skulle finnas i verkligheten...
    Undrar vad du tar för motherarmbandet, det gillade jag? Härlig och rogivande musik..tror jag skriver länge till...ler nej nu väntar sängen och en snarkade make, eller är det brevbäraren...hm.
    Kram på dig!
    Pia

    SvaraRadera
  2. Ååh, så mycke fina smycken du har. Armbandet med mother vad tar du för det och ringen med your my love.
    Jättefin almenacka. Ni är flera som gör almenackor nu.

    Ha de gott vännen
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska dig en trevlig vecka som kommer. Jättevackra smycken och du, den där brevbäraren fick vad han tålde, hihi!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag undrar om du säljer transferbilder för stearinljus?
    MVH Camilla

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag undrar om du säljer transferbilder för stearinljus?
    MVH Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!