Sidor

07 juni 2010

Ljuvliga sommar .........

Hej svejs!

Måndag igen och dagarna “rullar på”.
Hoppas Ni alla har haft en BRA och avkopplande helg med fint väder. 

Har i a f hunnit med att se att det blåst och regnat hos mina “Norrbottensvänner” så idag hoppas jag att solen lyser på er alla.


Själv har vi hjälpt sonen att flytta till egen lägenhet. *snyft*.
Min dotter Z  flyttade för några år sedan och Robban som är yngst flyttade i helgen. Jobbigt både psykiskt och fysiskt och med tanke på min onda rygg har det ändå gått förhållandevis bra. Inga tunga lyft eller så, men det behövs så lite för att “sabba” det ännu mer.

Fiiiiiint fick han i a f och det känns jättekul! Och det bästa av ALLT - det är NÄRA till dem båda :o)

Imorgon är det dags för “tusen nålar” i kroppen. Hoppas att den kinesiska läkekonsten/akupunktur även ska kunna hjälpa mig även denna gång.  


Fantastisk duktiga är dom kineserna, men när de sätter nålar “mellan tårna” gör det ONT kan jag lova, värsta stället på kroppen…..

Vi var på loppis igår och köpte bl a dessa fina gamla underlakan, överlakan och örngott med spets. Den nya skylten “Ljuvliga sommar” blev fin att lägga ovanpå och fota.


Skylten finns bland mina auktioner på Tradera!
Har även lagt ut Shabby-hjärtan så klicka här så kommer ni dit!

Har också några "mother-armband" kvar så passa på om du är intresserad. Fin text ingraverad. Stelt i fyra led och "töjbara" mellan länkarna. Bara att dra på.
GEMINI är det populära märket... 
 Jättefina!
Kostar 149:-
Maila mig på slottokoja snabela gmail.com eller
via kontaktformuläret högt upp på höger sida i bloggen...


Till sist - som vanligt - historien :o) 

Abbedissan gick till doktorn och var orolig för att hon blivit sjuk.
det kommer ut små frimärken när jag kissar, berättar hon för doktorn.
hmmmm, det låter inget bra. Vi får undersöka om det kan vara möjligt.
Är det verkligen sant frågade han.
Jag är Abedissa, svarade hon, och jag ljuger aldrig.
Efter att ha undersökt henne ordentligt sa doktorn lugnande...
du kan koppla av, det är inga frimärken.
Det är små lappar som det står Chiquita på.....

;o) .......ha ha ha

Ha det bäst mina vänner!
Kramar & tankar

Måddan

9 kommentarer:

  1. Hej rara goa syster! så fina skyltar du gör!
    Och så snygga lakan!!!!!! lyckliga du!
    Robin visst fyller han år på Onsdag? skulle gärna vilja ha nya adressen.
    Ha en fin kväll.
    Love you.
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Åååå vad fina lakan med spets och en underbar skylt.Vad duktig du är♥ Har du fått mitt mail.Håller tummar och tår för dej att det går bra med akupunkuren är bra och att det hjälper dej.Ha det gott gulliga Mådan :Önskar dej en fin kväll vännen.Lycka till i morron.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Jätte fina skyltar, och vackra lakan du fått tag på. Hoppas det går bra bland nålarna, och att det hjälper. Och den historien kände jag visst igen..ha ha..den är ju gammal ju...Kramar Pia

    SvaraRadera
  4. Hej vännen.
    Förlåt mig från hjärtat att jag GLÖMDE bort att jag beställt en skylt!! Det va aldrig min mening. Som ursäkt kan jag bara säga MINNET!!! Sen har det varit fasligt strul på jobbet. Min chef som äger både hälsokosten ( där jag jobbar ) Öppnade i höstas Scorett i samma byggnad & nu står hon UTAN personal & det innebär att jag fått jobba mer & inte efter mitt schema. Jag är verkligen ledsen om jag orsakat problem. jag ska gå in & lägga bud på tradera sen =))
    Har du fått betalt för korten?????
    Usch!! Förlåt mig vännen! Mår inte bra av detta. Dåligt samvete som fasiken!!!!

    Önskar dig en underbar dag!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  5. Fina fynd du gjorde på loppisen o hoppas det gick bra med de tusen nålarna o att det hjälpte.
    Din sommarskylt är jättevacker, vilken pysselmaja du är o gör så vackra saker.
    Ta hand om dig o var rädd om din rygg det är inte att leka med (jag vet, är stelopererad i ländryggen med lyckat resultat).
    Historien är härlig som vanligt.
    Nu ska jag kika in på dina traderaauktioner
    Ha en fin vecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  6. Jo, nu börjar en ny era för er. Och tänk, det är faktiskt bra när barnen flyttar och börjar reda sig egna bon. Visst känns det tomt och konstigt i början, men sen.

    Nog är det fantastiskt med akupunktur alltid. Hoppas det hjälper dig också. Jag har alltid haft nytta av det. Ett ställe som inte är så mysigt att få dom där nålarna på är mitt i armbågen. Jag har gjort det så jag VET!!!

    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Den var bra...och nöden har väl ingen lag...eller vad säger man!

    Tur att du iallafall har nära till barnen:) Min tonåring börjar frigöra sig mer och mer och jag kan säga det är OVANT!

    Hoppas de "vassa nålarna" gav verkan...kinesisk akupunktur tror jag på:)

    Varmaste KRAMEN till dig oxå fina Måd.
    Helena

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Tusen tack...fick skylten med posten idag...så fin. Kommer att få hänga i hallen.
    Jättefina lakan med spets, lakarna var snyggare förr.
    Skönt när barnen bor i närheten.
    Hahaha, den var roligt som alltid. Nöden hade tydligen inge lag.

    Ha de gott Måddan och lycka till med nålarna och hoppas det hjälper dig.

    Kram Britt

    SvaraRadera
  9. ÅHHHHHH! Vad fint! Och vad fint du gjort här på bloggen. Gillar din nya header! Supernajs! :o)

    Hihihi, tänk vad skoj det var att få överraska dej lite så här mitt i vardagen. Du är värd allt det, och så mycket mer.

    Idag har jag varit på riktigt villospår. Första dagen på mycket lång tid som jag åker iväg på nåt tillsammans med en god vän. Och så kör jag vilse! Så himla tokigt. En nätt liten omväg på si så där 17-18 mil! Vrålgarv! Det ska till en "tant" som jag för att fixa en sån sak!

    Nu är jag så trött så jag bara skrattar hysteriskt åt precis vad som helst! Alltså! Undrar hur det gick till att jag blev så här vimsig som jag är! :o)

    Nu blir det nog till att landa i tv-soffan! :o)

    Ha det bäst söta du!

    Kramisar

    Monika

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!