Sidor

28 december 2010

God Fortsättning och Happy New YEAR!


Hej och God Fortsättning på Er !


 
Hoppas att Ni alla haft en lika fin jul som Vi har haft.
Proppmätt av allt ätande och illamående och ångest över kilona som ökat… (I-landsproblem)

Glädje, mysigt umgänge med våra älskade barn och en trötthet nu efter julen som inte är av denna världen... orkar knappt hålla upp ögonen...somnar så fort jag sätter mig.... :o(((


Ätandet ja, Var duktig och lyckades gå ner 7 kg i höst – har inte ställt mig på vågen nu efter jul, men det känns att inte har det då gått neråt… *suck*

Men, men… bara att ta nya tag… bra nyårslöfte till mig själv, motion och "rätt mat på rätt tider"… Kanske skulle ta och använda motionscykeln som står en trappa upp....


Ett bra mål är att vi ska ut och resa i vår och till dess ska jag ha gått ner så att jag kommer i mina kläder…
Annars blir det ingen resa av  för Måddan….

 
I nästa inlägg visar ja lite nytt, berättar om min fantastiska "bloggvänsdejt", berättar om det "trasiga julswapspaket" som kom och framöver kommer också en tävling
Så snälla,  kom och hälsa på mig igen


Visst ja, hade ju lovat Pia en historia....

Här kommer det några stycken och Alla har du väl inte hört Pia...?.... :o) - lite elakt kanske - men vi Älskar dom ju ändå, våra älskade män - eller hur?

Jag hade  lärt min man attra sin del av hushållsarbetet  och nu stod han i  tvättrummet och ville tvätta sin  t-shirt.  Han hade varit därute i cirka två sekunder då han ropade: "Vilket program ska jag använda?"
"Det beror på" svarade jag, "vad står det på t-shirten?"
"Manchester United" svarade han.
Och så säger de att blondiner är dumma..

-----------------------------------------------  

Ett  par ligger i sängen
. Mannen säger:
'Jag ska göra dig till värdens  lyckligaste kvinna!
'Hon svarar: 'Jag kommer att sakna dig...

-----------------------------------------------
 
Det  är allt för varmt för att ha kläder på i dag'  säger Erik när han kommer ut ur badrummet.  'Älskling, vad tror du grannarna skulle tänka om jag klippte gräset naken?'  'Att jag tog dig för pengarnas skull', svarar hon....
-----------------------------------------------  


Q:
 Vad kallar  man en intelligent, läcker och behaglig man?

  A:   Ett  rykte...
----------------------------------------------- 
  
Käre  Gud
,Jag ber  om visdom till att förstå min man, kärlek till  att förlåta honom och tålamod för hans skiftande  humör. För du vet Gud, att om jag ber om styrka, kommer jag att slå ihjäl honom!  AMEN
-----------------------------------------------
-


Q:
 Vad betyder  det när det ligger en man i din säng och flämtar  efter luft och säger ditt  namn?

A:  Du trycker inte ned  kudden  tillräckligt länge
-----------------------------------------------   

 
Q:  Hur  undviker du att din man läser dina  mail?

A:  Du ändrar  'Inkorg' till  'Bruksansvisning
-----------------------------------------------  

 
Kramar & Lev & Må

1 kommentar:

  1. Jodå, visst har man somnat med en och annan skumtomte i mungipan...
    men det är bara att ta nya tag.
    Det är kontrasterna som gör livet, har någon klok sagt.
    Ena dagen skumtomtar, andra dagen salladsblad ;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!