Sidor

23 maj 2011

Spetsar, hjärtan, kort och presenter.......

Hejsan!
Nu har jag plockat fram kameran igen, har gett mig den på att jag ska försöka fota mer nu.
Periodvis är jag så duktig på att komma ihåg den, men senaste året har det blivit längre och längare mellan gångerna.  Trist,  för det är verkligen roligt med foton....


Ett av mina "kortställ"





 Söta barnklänningen i spets hänger i vår hall. 
De söta tyghjärtanen som sitter ihop med ett vackert band har min syster Åsa sytt.... 




Tog också lite bilder på några av mina vackra virkade spetsar (dessa är breda)
som jag ska lägga ut på Tradera  i veckan.....
Har massor med nytt som både ska ut i butiken och på Tradera....
så håll utkik :o) och välkomna in på båda ställena....




 Tycker det är så fint när solen lyser in och bildar mörka nyanser i bilderna....



Mårbackapelargonerna i blekrosa står i vårat köksfönster









Den fina ljusgrå tofsen, har jag fått av gulliga
tjejen Cilla med bloggen - Vit som snö :o)
Jätteglad är jag över vänskapen med henne...
En varm och ödmjuk tjej... "klick sa det"




Torkade blekrosa rosor - Ett MÅSTE för mig.....













Denna ljuvliga plåtkanna och kryddväxten i är också en
  fin present av min syster när hon var här och hälsade på...
Och den vackra qvilten under är ett loppisfynd från idag
40:- betalade jag för den :o)
Härligt när man gör fynd... :o)




Som vanligt avslutar jag med en historia:

Ett par kommer in till BB för att föda sitt efterlängtade barn.

Kvinnan visas in i ett förlossningsrum och ombeds ta plats i sängen.

Läkaren kommer in i rummet för att ta en första kontroll av läget och frågar henne:

- "Har slemproppen gått?"
– ... "Ja, men han skulle bara parkera bilen . . ."


hehe....

Tack goa ni för fina ord i mail och kommentarer.....
Makes me soooo happy....

Kramar 

M

11 kommentarer:

  1. Härliga bilder på fina saker och söta rosa rosor..

    Ha nu en fin måndag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Men åh så fina bilder!!!!! Mer mer av dem vill jag se :). Super Måddan :).
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Nu är slemproppen här igen...ha ha. Underbara bilder Måddan, mer sånt!! Här blåser så jag känner mig mer urblåst än vanligt, och det säger inte lite. Tur man kan kura och mysa inne.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Hello! :o)

    Så fina bilder du visar! Klart du ska fota! Du tar ju jättefina bilder!

    Inte lätt för mej att besöka din sida. Går attans trögt för mej här. Ja, du vet ju! Min dator! :o(

    Går inte så bra i butiken heller. Men jag skriver mejl och beställer på det sättet i stället. Så vi hörs snart där :o)

    Stora kramen

    Monika

    SvaraRadera
  5. Guuud, vad fint du har. Så fina bilder du visar.
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  6. Åhh men gulliga vännen:))) Säger detsamma, du är en pärla o klicket var ömsesidigt:)))
    Glad att du finns i mitt liv:)
    En såååån tur att du ska ta fram kameran lite oftare för bilderna är looovely:)))
    Jag då... som inte hinner kika in i vare sej min eller andras bloggar just nu...måste ändra på den saken... Kanske ikväll?! Jag är ju faktiskt ensam o kan styra min tid som jag vill.. Joo blogginlägg får bli målsättningen:) Iallafall inom helgens lopp;)))
    Stoooora kramen till dej:)
    Cilla

    SvaraRadera
  7. Förresten...Historien gillas:)))
    Slemproppen;))) Hahahaha:))))
    Tack, behövde skratta:)))
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hallojsan!

    Såå mycket fint du har här idag!..skrattade gott åt din historia!!

    Kramis sanne

    SvaraRadera
  9. Heeij.. usch, nu har jag varit usel å kika in hos mina underbara bloggvänner igen..tiden rusar, men de tror jag de gör hos de flesta nuförtiden, man vill ju unna sig lite soltimmar, inte sitta inne vid datorn..=)

    Härlig historia.. slempropp.. jaa, så kan man ju se de också..=)) hehehe..bra!

    Nu har jag ändrat å länkar till butiken istället.. såklart jag gör de.. Måste kika in där å kolla in dina fina saker igen.
    Å duu.. såå himla fint Åsa har sytt.. ni är så duktiga båda 2.. tror de går i arv.. era föräldrar verkar ju vara himla driftiga de me, å fint har de där de bor..=)..som sagt, inte långt från mej =)

    Önskar dej en underbar fortsättning på Onsdagskvällen.. syns väl förmodligen på FB, där alla verkar vara nuförtiden =). Massor me kramar. Helén.

    SvaraRadera
  10. Tack Måddan för dina fina kommentarer, alltid rosor.
    Vilken fin spets, men nu är nog auktionen slut.
    Kortlådan måste vara gjort för dina fina kort.
    Gillar dina historier... haha

    Vist är det skönt att det är svalare, men det kunde väl vara med måtta, i dag är det bara 14 gr, så nu är det till att frysa.

    Stora Kramar
    Maggan

    SvaraRadera
  11. Tack för titten och för dina goa ord! :-)

    Skön sommar!/ Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!