Sidor

11 maj 2010

If ROSES grow in heaven - NY BILD




Inomhussysselsättningen för mig idag har varit att packa bilder och göra nya....

Det är så kul när jag känner "inspirationen" trots att jag fortfarande är sjuk,  för då finns det hopp i a f...

Denna underbara "engelska text" hade en av mina utländska vänner på Facebook delat med sig, "If roses grow in heaven....". Placerade texten på ett nygjort kort och så här blev resultatet...

Åsså liten fräckis igen :o)

Den nya prästen var ute i socknen för att bekanta sig med församlingsborna. På en gård var endast pigan hemma. Prästen hälsade och sade:
- Är lilla fröken lika vit i själen som i skinnet så ses vi i himlen när tiden är inne.
Pigan var inte sen att svara:
- Är pastorn lika styv i byxorna som i kragen så kan vi ses i källaren om en kvart.

Himla välkommen tillbaka till mig ska ni vara!

Kramar

6 kommentarer:

  1. Ja här kan man gå in och få sig ett gott skratt titt som tätt, själv kör jag ju bara på fredagarna.. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Japp, då har du fått lillasyster att gråta igen... vilken fin text!
    Och fräckisen, ha,ha du är för galen du!
    Love you!
    Kramar till er alla.
    Åsa

    SvaraRadera
  3. a är bjuds det på glada skratt.Men jag och du vännen vet ju att det förlänger livet.Här behövs ingen dyr skrattterapi inte!!!!hihi.vad fina saker du gör-Önskar dej en fin dag gulliga du Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Underbar text på ett vackert kort, man blir ju lite tårögd en stund för att sen skratta högt.
    Älskar dina fräckisar
    Ha en fin vecka
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Åh, så fick man ett gott skratt igen när man tittar in till dig.
    Vackert kort igen.
    Hoppas du kryar på dig vännen och få orken tillbaka.
    Ha de gott
    Kramiz britt

    SvaraRadera
  6. Hihi vilken fräckis:). Så vacker text!
    Gud vad det ska bli skönt med långledigt nu!
    Ha en skön helg!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!