Sidor

17 november 2011

Vintagekort med underbar NORSK text


Hej alla fina!

Eftersom jag har lite av mina rötter i vårat vackra grannland NORGE, så ligger både landet och människorna där mig varmt om hjärtat....

Denna vackra text skickade en vän till mig och ville att jag skulle göra ett kort med texten på -
fast på svenska. Så långt har jag inte kommit ännu att jag hunnit översätta den, så jag 
gjorde en bild med den på NORSKA till att börja med....



Närbid på en del av kortet....



Och den svenska översättningen kommer så småningom....


Författaren är OKÄND - nån som vet så snälla tala om det för mig....

Nu upp i arbetsrummet igen....

Ha en fin kväll alla!

Kram

M

4 kommentarer:

  1. En fin text.. Och Norska är ett vackert språk både i tal och skrift =)

    Du gör så fina kort..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hallåjsan! :o)

    Så himla vackert! Gillar gillar gillar! :o)

    Jag behöver mera såna där Mode De Paris-bilder som du gjort åt mej. Gärna ganska små och många på samma ark så jag bara kan klippa ut eftersom. Går det, tror du? :o)

    Storkramen!

    Monika

    SvaraRadera
  3. Hej gulligaste DU!

    Tack hjärtat för den fina kommentaren! Hoppas allt är bara bra där med dej och att nya året startat bra på alla sätt.

    Du är ju bara TOPPEN alltså! Snacka om service! Idag visar jag handduken med den vackra texten som jag lämnat i en kommentar här hos dej. Om du gör nåt av den kan du ju hojta så hänvisar jag till dej :o)

    Varma kramar!

    Monika

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!