Sidor

20 maj 2010

Nya MORSDAGS KORT






I helgen hade vi våra älsklingar på middag - och bilden är på "mina älskade flickor"
Zandra och "lillasyter Nelly". 
"Mums - så fina ni är"



Åsså absolut sist - fräckisen :o) - den bästa av alla - tycker jag i a f :o) 


Vad gör man när man behöver bli kvitt ungarna för en stund, kortare eller längre? Jo man lämnar in dem hos mormor och morfar eller farmor och farfar.

Olle, 6 år, var inlämnad över helgen på sådan förvaring hos mormor och morfar medan föräldrarna var iväg på någon förnöjelse. På söndagsmorgonen skulle han duscha och gjorde det ihop med mormor. Grabben var ju kort och mormor rätt lång, så det är ju inte svårt att förstå vad han hade för något mitt för ögonen.

”Hä, men va ä dä där”, utbrast Olle förvånat.

Mormor, som hade varit med förr, sa: ”Det är en igelkott”.

”Jaha”. Och sedan var det, på sexåringars vis, inte mer med det.

Ett par veckor senare slumpade det sig att han duschade med sin mamma, naturligtvis med ögonen i samma höjd:

”Ha, jag vet va dä där ä, jag” sa Olle.

”Åh, Herre Gud”, tänkte mamman, ”vad ska komma nu då”?

”Dä ä en igelkott, för dä har mommo sagt. Fast hennes var nog dö den, för tungan hängde ut på’n”.

Ha ha, så var det med den saken :o) 


 Tack för alla goa kommentarer, beställningar och mail!

Ni är GULD värda - allihop :o)


Måddan

5 kommentarer:

  1. Så fina morsdagskort.. Och vad kul att Annie skall sälja dem..

    Njut av kvällen nu och ta det stilla och lugnt..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Vad underbara morsdagskort.Vad duktig du är♥Fina tjejer du har.Lika mamma så klart.Ha det bäst goa du och krya på dej vännen.Önskar dej en fin kväll Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Underbara kort, och underbara flickor...allt detta har du gjort bra. Och jag sitter fortfarande och hickar av skratt över historien..alltid lika kul att titta in hos dig. Nej nu måste jag ta tag i min egen fredags historia..ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Men hej sötnos!!
    Stort GRATTIS till att du ska få dina kort sålda i butik!! Gud va roligt!!!

    Å, jag vill jätte gärna beställa ett sånt morsdag kort med dikten & med texten
    - Mamma, det finns bara en som du! En underbar mamma & vän. Du har funnits vid min sida i 37 år & jag kunde inte fått en bättre följeslagare.
    Du är min mamma. Min älskade mamma. Jag är dig för evigt tacksam för att du är min mamma.är dig så tacksam för allt du gör för mig... Jag älskar dig .. nu & för alltid...Grattis på MorsDag..din dotter Martina

    Hoppas det är ok att jag lämnar min beställning här... maila mig summan av kardemumman..fniss...

    Jag hoppas att du snart blir helt kry vännen. Jag tänker såååå mycket på dig. Jag önskar jag kunde göra nått för dig!!!
    Tycker så mycket om dig & är så glad att du klivit in i mitt liv!!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Hoppas du kryar på dig och får orken tillbaka.
    Jättefina kort du gjort som alltid. Kul att Annie skall sälja dem i sin butik, passar bra in där.
    Fick ett gott skratt som alltid när man läser dina historier. Vad får du alla ifrån?
    Ha en härlig helg
    Kramis Britt

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!