Sidor

22 maj 2010

I asked GOD – ny bild med ljuvlig text och ranunklar

Hej alla mina vänner!
Här i huset sover alla så jag tänkte passa på att önska Er alla en härlig helg och hoppas att ni har lika underbart väder som vi har här uppe i Umeå!


Plockade fram min vackra ranunkelkrans som jag köpte i Sundsvall förra våren – älskar Ranunklar men får hålla mig till konstgjorda eftersom jag är en “sopa” på att hålla dem vid liv. Skönt att höra är att de är lite svåra, men andra lyckas ju, men inte jag :o(((


Läs texten på kortet nedan – fint att ge till en älskad vän va?

Fick ett tips om “elefantgräs” som även finns i grön färg, det visste jag inte. Har den lite spräckliga själv och den växer ju som ogräs, så det blir till att plantera en liten djungel här på tomten i sommar – sååå bra insynsskydd också – inte bara vackert :o)

 (Lånad bild)
Och sist fräckisen :o)
som idag inte är en fräckis, men en rätt kul grej ändå :o)

Upphetsad kvinna ringer sin man på jobbet:
- Jag har vunnit högsta vinsten på Lotto. Skynda dig hem och packa dina kläder!
- Fantastiskt, svarar maken. Sommar- eller vinterkläder?
- Allihop, jag vill att du ska vara ute ur det här huset före klockan sex.

Kramar & tankar till Er alla och ha en BÄST helg!
Måddan

4 kommentarer:

  1. Hejsan Goa&Gulliga !Hoppasa att allting är väl med dig gulle gumsan ♥ Vilken fin krans du visar bara så söt den gillade jag.Fina kort ja du är en mästarinna på att göra fina saker.Har du fått några money från mej????Önskar dej en härlig och underbar pingstafton.gulliga du.Puss och kram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅÅÅååååå.... är det försent att lägga på två sådana kort på min förra best??? Alltså vännen...du gör så underbara kort så jag vågar snart inte gå in här ju....fnisss.....
    Hoppas att du mår bra & att du får en underbar helg!!!
    Varm kram Tina

    SvaraRadera
  3. Mycket vackra kort och kransen är ju bara fantastisk, en sån måste jag försöka få tag på...
    Ha en underbar pingstafton!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Underbar text, och så vackert kort.Historien är ju för härlig. Jag har också konstgjorda ranunkler i en bukett då, har försökt att sätta knölar o jag har köpt färdiga på kruka men inte lyckas jag inte så jag får nöja mig med de konstgjorda. Jag tycker att de ser så äkta ut o min bukett har faktiskt lurat en trädgårdskompis som trodde de var äkta.Din krans är ju så vacker.
    Ha nu en fortsatt fin pingsthelg
    Kramar
    Annelie

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!