Sidor

06 april 2011

Ljuvliga VINTAGESMYCKEN i brons - ÄNGLAR och gammal fin HISSLAMPA

 I helgen kom helt underbara vintagesmycken i brons.
 De är gjutna i egendesignade  former, handgjorda, patinerade och alldeles fantastiskt vackra.
Finns endast i ett fåtal exemplar och tillverkas inte längre...
Desginern presenterar jag nästa vecka :o)....


Detta vackra Ängelhalsband som Christina Scollin bär på bilden är ett av hennes favoriter
 (bild ovan och nedan) 
Vackert eller hur? 
 Bilden är tagen från ett tidningsreportage som handlade om hennes änglaintresse.... 


KortÄnglahalsband i brons: 250:- kr





  LjuvligtVintageängel - halsband med bronskedja  195:- kr 


Jag kommer att lägga ut halsbanden i butiken på måndag den 11 april och vill du förhandsboka ett redan nu så går det bra...
maila mig bara på info@butikvintage.se


Riktigt vackert Vintagesmycke med lång kedja 275:- kr





Send in the Clown med lång bronskedja 195:- kr


I somras köpte vi en gammal jättefin  hisslampa på en autkion.
Har inte hittat något ställe att ha den på här hemma så därför finns den nu på Tradera.
Såå fina detaljer i hisshjulen och fin, brun, välbevarad textilsladd.... De är ju så inne nu
och inte alltför lätta att hitta......
Min hisslampa hittar du  här



Historien till sist.....

Lille Tony

Lille Tony är den duktigaste killen i klassen, och är alltid först färdig med proven. För att han inte ska förstöra för resten av klassen, säger fröken en dag till honom:

- Tony, du är så duktig att jag måste ställa dig en extra fråga.
- Det sitter 5 fåglar på en gren. Du har med dig ett luftgevär och skjuter en av dem. Hur många sitter kvar?

- Ingen, svarar Tony.
- Vad menar du...ingen?
- Jo, den ene stupar i backen, och de andra flyr skrämt därifrån.
Fröken nickar motsträvigt:
- Svaret skulle egentligen varit 4, men jag gillar sättet du tänker på.

Lite senare räcker Tony upp handen.
- Ja, Tony?
- Fröken, kan jag få fråga dig om något?
- För all del.
- Okay, 3 damer står vid en glasskiosk, och alla har köpt sig en glass.
- En av dem slickar på glassen, den andra biter i den och den tredje suger på den. Vem av dem är gift?

Fröken rodnar:
- Ehh..jag vet inte riktigt, kan det vara hon som suger på den?
- Nej, fröken. Det är hon som har ring på fingret, men jag gillar sättet du tänker på!

:o)

Kram på er & ha en fin kväll!
M

4 kommentarer:

  1. Kul att du kikade in till mej. Du har också en mysig blogg. Fina smycken. Hisslampan gillade jag jätte mycket. Kram Sonja.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen.
    Grattis till nyöppnad butik!!!
    Härligt att kika in o få dagens goda skratt oxå:)
    Den var bra den där!
    Lampan är superfin tycker jag. Hade man bara plats för den...Här har jag ändå röjt i veckor nu o slängt massor men det är överfullt ändå;)
    Du, när jag skulle länka till dej så kan jag inte spara hem länkbilder...den säger att bilderna vill stanna hos dej. Gör jag fel eller?!
    Annars hoppas jag att du har det bra!
    Vi hörs!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Hej Måddan
    Åh vad mycket fint. Och en utlottning. Och en ny butik. Ska in där NUUUUUUUUU
    kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Tack söta Måddan för din rara hälsning...och änglar visst finns dom!!

    KRAM Helena

    SvaraRadera

Tack för att du skriver en rad och talar om att du varit här!